5 Adımda Sağlıklı Bir Yılbaşı Yemeği

2020 yılına girmemize 3 gün kaldı. Genellikle ağır bir akşam yemeği ve yoğun alkol tüketiminden oluşan yılbaşı gecesi için dikkat edilmesi gereken bazı noktalar bulunmaktadır. Aşağıdaki 5 adımı takip ederek yeni yıla dengeli beslenerek başlayabilirsiniz.

1- Menüyü Dikkatli Seçin

Yılbaşı gecesinin vazgeçilmezi hindi ve pilav olsa da yanında yenilen meze ve atıştırmalık çeşitleri önemlidir. Kızartma ya da karbonhidrat ağırlıklı mezeler yerine salata veya peynir çeşitlerini tercih etmelisiniz.

2- Alkol Tüketimine Dikkat

Alkol tüketimi kesinlikle aşırıya kaçmamalıdır. Eğer mevcut bir kronik hastalığınız varsa alkol miktarı konusunda mutlaka doktorunuza danışın.

3- Tatlılar

Eğer yılbaşı gecesinde tatlı tüketmeyi planlıyorsanız şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlıları tercih edin. Ayrıca meyve miktarına da dikkat etmelisiniz. Özellikle şeker miktarı yüksek portakal gibi meyvelerin tüketiminde 1-2 porsiyon yeterlidir.

4- Bol Su İçin

Hem yılbaşı hem de 1 Ocak sabahında güne su içerek başlamayı ihmal etmeyin. Gün içerisinde de tükettiğiniz miktarın en az 2 litre olmasına özen gösterin.

5- Kafein İçin Çay

Alkol ve yağlı yemeklerin yani sıra kahve tüketimine de çok dikkat etmelisiniz. Yemek sonrasında veya sabah kalktığınızda ayılmak için kahve yerine kafein içeren ancak sağlıklı bir alternatif olan yeşil çayı tercih edebilirsiniz.

2020 yılının sağlık ve mutluluk getirmesini dilerim.

Prof. Dr. Ethem Tankurt