Karantinada Kilo Almayı Önlemek İçin 4 Basit Kural

Koronavirüs salgını nedeniyle evlerimizden çıkamadığımız bu günlerde pek çoğumuz için kilo artışı kaçınılmaz olabilir. Ancak çok basit kurallar ile az hareket ettiğimiz bu zamanda kilo almadan yaşamak da mümkün olabilir. Aşağıda bu basit kurallardan dördünü kısaca özetledim.

Ev Egzersizlerini Çok Önemli

Bu günlerde normal olandan çok daha az hareket ediyoruz. Ancak belirli ev egzersizleri ile vücudumuzu çalıştırabiliriz. Ev egzersizleri fiziksel sağlığınızın yani sıra uyku düzenimize katkı sağlayarak strese karşı ruhsal sağlığınıza da iyi gelebilir.

Yüksek Kalorili İşlenmiş Atıştırmalıklardan Uzak Durun

Özellikle gofret, çikolata ve şeker gibi abur cuburlardan uzak durmalıyız. Kalorisi yüksek işlenmiş gıdalar evde elimizin altında olduğu zaman tüketimi çok daha cazip olabiliyor. Mutlaka şeker tüketmek durumundaysanız meyveler şeker ihtiyacınızı karşılayacaktır. Abur cubur yerine tüketilen meyve kilo almaya karşı bizlere yardımcı olmakla birlikte, aynı zamanda sindirim sistemi sağlığımız için de önemli bir rol oynamaktadır.

Dengeli Beslenmeye Devam

Dengeli beslenmek aslında sanıldığından daha kolaydır. Güne baslarken kahvaltıyı ihmal etmeyin. Tuzsuz kuruyemişler ve kuru meyveler ile ara öğün yapın. Tabağınızda karbonhidrat mutlaka olsun ama aşırıya kaçmayın. Her öğünde sebze tükettiğinizden emin olun. Her gün bol su içmeyi unutmayın.

Düzenli Uykuyu İhmal Etmeyin

Uyku düzeniniz hem fiziksel hem de ruhsal sağlığınız için çok önemlidir. Eskisi gibi her sabah kalkıp evden is için çıkmıyor oluşunuz uyku düzeninizi bozmasın. Her gün aynı saatte yatıp aynı saatte kalkmaya çalışın. Evinizde perdeleri açık tutarak güneş ışığının mümkün olduğunca evinize girmesini sağlamak doğal uyku ritminize yardımcı olacaktır.

Sağlıklı günler dilerim.

Prof. Dr. Ethem Tankurt