B12 Vitamini Nelerde Bulunur? Eksikliği HANGİ sorunlara yol açabilir?

B12 vitaminini pek çok besinde bulunmasına rağmen maalesef çoğumuz yeterli miktarda tüketmiyoruz. B12 vitamini, vücudumuzda demir kullanımına yardımcı olur ve sindirim sistemimiz için çok önemlidir. Eksikliği ise vücudumuzda pek çok soruna yol açabilir. Peki B12 vitamini hangi besinlerde bulunur? Eksikliği ne gibi sorunlara yol açabilir?

B12 zengini besinler:

  • Süt ve Süt Ürünleri
  • Balık
  • Yeşil Sebzeler
  • Tavuk
  • Kırmızı Et
  • Mantar
  • Yumurta

B12 vitamini hücre sağlığı için önemli bir göreve sahiptir. Eksikliğinde ise oluşabilecek sorunlar arasında:

  • Yorgunluk
  • Depresyon
  • Sindirim bozuklukları
  • Mide bulantısı
  • Baş dönmesi
  • Uyku hali
  • Göz bozukluğu
  • Baş ağrısı bulunmaktadır.

B12 vitamini eksikliğini önlemek için en etkili yöntem dengeli beslenmektir. Özellikle her gün sebze tüketmeye özen gösterin.

Not: Kronik yorgunluk, halsizlik gibi sorunlar B12 vitamini eksikliğine bağlı olabilmekle birlikte başka ciddi bir sağlık sorununun belirtileri de olabilir. Eğer yorgunluğunuz uzun süreliyse ve dinlenmekle geçmiyor ise lütfen doktorunuza danışın.

Prof. Dr. Ethem Tankurt