4 Adımda Sağlıklı Bir Karaciğer

Belirli yiyeceklerin sıkça tüketimi karaciğerimizin işini zorlaştırır ve zaman içinde inflamasyona sebep olur. Kronik inflamasyon ise günümüzde kanser dahil pek çok hastalığın risk faktörlerindedir. Aşağıdaki 4 adımı takip ederek karaciğerinizi inflamasyona ve yağlanmaya karşı koruyabilirsiniz.

Tuzsuz Kuruyemiş Tüketimi

Başta badem olmak üzere kuruyemişler E vitamini açısından zengindir. Yapılan araştırmalar sonucu düzenli olarak tüketilen ve E vitamini içiren tuzsuz kuruyemişlerin karaciğer yağlanmasına karşı koruyucu etkisi olduğu belirlenmiştir.

Alkol Tüketimini Azaltın

Aşırı alkol tüketimi sadece her gün tüketmek değildir, tek oturuşta içilen 4 bardaktan fazlası da karaciğerimize zarar verebilir. Siroza kadar pek çok hastalığa sebep olabilir. Alkol tüketiminizi özel günlerle sınırlayın. Alkol oranının az olduğu içkileri tercih edin.

Kahve

Eğer kahve içmeden güne başlayamıyorsanız şanslısınız. Günlük tüketilen 2 fincan kahve karaciğerimiz için koruyucu etki görebilir. Ancak kahve kafein içerdiği için aşırıya kaçmamaya özen gösterin. İleri yaşta, kalp ve tansiyon hastasıysanız içebileceğiniz günlük kahve miktarı hakkında doktorunuza danışın.

Tükettiğiniz Şeker Miktarına Dikkat

Karaciğerimizin bir görevi de şekeri yağa dönüştürmektir. Aşırı miktarda tüketilen şeker aşırı yağ demektir ve karaciğer yağlanmasına neden olabilir. Bu nedenle şekerli tatlıların günlük tüketilen yiyecekler yerine kendinize nadiren verdiğiniz ödüllerden olduğuna emin olun.

Prof. Dr. Ethem Tankurt